Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ/ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ/ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ/ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ/ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Επιστήμη τεχνολογία


Ενότητα
Επιστήμη τεχνολογίαΑρχικά ο όρος επιστήμη δήλωνε το σώμα της εξακριβωμένης και τεκμηριωμένης γνώσης και εκφραστής της άποψης αυτής ήταν ο Πλάτωνας και αναφέρει ότι "έστιν ουν επιστήμη δόξα αληθής μετά λόγου", δηλαδή η επιστήμη αποτελεί βεβαιωμένη με λογικά επιχειρήματα γνώση. Από την άλλη μεριά, η τεχνολογία αναφέρεται στο αποτέλεσμα της εφαρμογής επιστημονικής γνώσης προς κάποιο όφελος. Τόσο οι επιστήμη, όσο και η τεχνολογία εξελίσσονται καθημερινά με αποτέλεσμα η καθημερινή μας ζωή να απλοποιείται και να διευκολύνεται.
Εδώ σου δίνεται η δυνατότητα να ασχοληθείς με όποια επιστήμη ή τεχνολογική εφεύρεση (παλιά ή νέα) σε ενδιαφέρει και, πού ξέρεις, μπορεί να ταράξεις τα επιστημονικά νερά με μία καινούρια, δική σου ανακάλυψη!

Περιεχόμενα

Παρακάτω σου παραθέτουμε έναν κατάλογο με το τί ενδεικτικά περιέχει αυτή η Κατηγορία:
  • Θετικές και Φυσικές Επιστήμες
    • Φυσική
    • Μαθηματικά
    • Χημεία
    • Βιολογία
    • Γεωλογία
  • Εφαρμοσμένες Επιστήμες
    • Επιστήμη Υπολογιστών
    • Ιατρική
  • Κοινωνικές Επιστήμες
    • Ψυχολογία
    • Ανθρωπολογία
    • Πολιτικές Επιστήμες
    • Κοινωνιολογία
    • Οικονομικές επιστήμες
  • Τεχνητή νοημοσύνη
  • Μηχανική κεραμικής
  • Τεχνολογία υπολογιστών
  • Ηλεκτρονικά
  • Ενέργεια
  • Αποθήκευση ενέργειας
  • Περιβαλλοντική τεχνολογία
  • Επιστήμη και μηχανική υλικών
  • Μικροτεχνολογία
  • Νανοτεχνολογία
  • Πυρηνική τεχνολογία
  • Τεχνολογία επικοινωνιών
  • Μουσική τεχνολογία
  • Μηχανήματα
  • Ναυτική μηχανική
  • Οικιακή τεχνολογία
  • Τεχνολογία τροφίμων
  • Αεροδιαστημική
  • Βιομηχανική
  • Βιοϊατρική
  • Αρχιτεκτονική
  • Τεχνολογίες υγείας
  • Ρομποτική
  • Οχήματα
  • Φαρμακευτική

Μέθοδος Εργασίας

Ο τρόπος που θα εργαστείς είναι πολύ απλός και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω. Πιο συγκεκριμένα, κάνε τα εξής:
  1. Επίλεξε μία θεματική ενότητα, όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω στο «Περιεχόμενο», π.χ. «οικιακή τεχνολογία».
  2. Αναζήτησε μεθοδικά σε διάφορες πηγές (βλ. παρακάτω) και συγκέντρωσε σχετικές πληροφορίες (π.χ. για το ψυγείο: πότε και από ποιον κατασκευάστηκε, ποια ήταν η πρώτη μορφή και ποια η τωρινή, πως λειτουργεί κτλ) και σύλλεξε τα αποτελέσματα.
  3. Παρουσίασε τα αποτελέσματά σου, με μια δεκάλεπτη παρουσίαση ή μικρή έκθεση, στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αφίσες, φωτογραφίες, φωτοδιαφάνειες (slides), διαφάνειες, ηλεκτρονικές διαφάνειες (π.χ. PowerPoint), βίντεο (video), μουσική, τραγούδι, ποίηση, μαντινάδες, παροιμίες, θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, σκετς, ζωγραφική, γλυπτική, χορό, παντομίμα, να φτιάξεις μία μικρή εφημερίδα ή ένα έντυπο, όλα μαζί ή κάποια από αυτά και γενικά, κάθε πρωτότυπο τρόπο που θα φανταστείς.
  4. Δημιούργησε ένα σχετικό παιχνίδι που θα παίξετε στην Ενωμοτία ή στην Ομάδα σου ή βοήθησε, σε συνεργασία με το τον Ενωμοτάρχη σου, τον Αρχηγό σου και το Συμβούλιο Τιμής, στην διοργάνωση μιας δράση προσφοράς της Ομάδας σου που θα έχει σχέση με τα αποτελέσματα των ευρημάτων σου (π.χ. μία δράση ανακύκλωσης οικιακών συσκευών).

Πηγές Αναφοράς

Για να είναι η αναζήτησή σου καλή, κι άρα η όλη σου εργασία σου κατά το δυνατόν πλήρης, θα χρειαστείς διάφορες, όπως λέμε, «πηγές αναφοράς». Αυτές περιλαμβάνουν τόσο κείμενα (βιβλιογραφία, αρθογραφία, ειδησεογραφία κ.τ.λ.), όσο και εικόνες, φωτογραφίες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα (μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, video, ντοκιμαντέρ, κ.τ.λ.) και πολυμέσα (multimedia), το διαδίκτυο (internet) αλλά ακόμα και διάφορα πρόσωπα που μπορούν να σε βοηθήσουν σχετικά («ζωντανές πηγές» ή «μαρτυρίες»).
Τέτοιες πηγές μπορούν να είναι:
  • Διάφορες Βιβλιοθήκες: η προσωπική σου, αυτή της οικογένειάς σου, του Σχολείου σου, της Ενορίας ή της θρησκευτικής κοινότητας που ανήκεις, της Ενωμοτίας, της Ομάδας και του Συστήματός σου, η Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης σου ή η Κοινοτική του χωριού σου, οι Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων, Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Μουσείων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων που τυχόν υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς, η Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αθήνα κ.τ.λ. . Θυμήσου πως οι Βιβλιοθήκες δεν έχουν μόνο βιβλία, αλλά επίσης εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες και άλλα έντυπα.
  • Αντίστοιχα, μπορείς να αναζητήσεις οπτικοακουστικό υλικό σε διάφορες Δισκοθήκες, Ταινιοθήκες και Συλλογές Πολυμέσων («Πολυμεσοθήκες», Me'diatheques). Θυμήσου πως πολλές δημόσιες Βιβλιοθήκες διαθέτουν και τέτοια τμήματα.
  • Τηλεοπτικές εκπομπές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή άλλες καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Επιστήμονες, τεχνολόγοι και τεχνικοί ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο: δικηγόροι, δικαστές, οικονομολόγοι, λογιστές, υπάλληλοι της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, υπάλληλοι διαφόρων υπουργείων και φορέων, υπάλληλοι υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ.α. . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.
  • Φορείς και υπηρεσίες που έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση αλλά και την θεσμοθετημένη ενημέρωση των πολιτών (O.H.E., UNICEF, Ευρωπαϊκή Ένωση, κ.α.). Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.
  • Διάφοροι Ιστοχώροι, όπως:
    Και διάφοροι άλλοι δικτυακοί τόποι (ιστοσελίδες) όπου μπορείς να βρεις χρησιμοποιώντας γνωστές μηχανές αναζήτησης (π.χ. google, yahoo κ.α.) πάντα όμως με τη βοήθεια ενός ενήλικου που έχει σχέση με το Διαδίκτυο.
  • Και φυσικά μην ξεχνάς ότι βοήθεια μπορείς κάθε φορά να ζητάς από τους Γονείς και την υπόλοιπη οικογένειά σου, τους φίλους σου, τους εκπαιδευτικούς σου, τον Ιερέα της περιοχής σου και βέβαια, τον Ενωμοτάρχη και τον Αρχηγό σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου