Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ/ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ/ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗ -ΕΙΡΗΝΗ

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ/ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ/ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗ -ΕΙΡΗΝΗ

Παγκόσμια Συναδέλφωση - Ειρήνη


Πρόσκοποι
Παγκόσμια Συναδέλφωση - Ειρήνη
Παγκόσμια Συναδέλφωση - ΕιρήνηΗ οργάνωση των ανθρώπων σε διάφορες ομάδες (οικογένειες, κοινότητες, κοινωνίες, τάξεις, φυλές, έθνη κ.τ.λ.) χάνεται στα βάθη των αιώνων. Οι Αρχαίοι Έλληνες Φιλόσοφοι, όπως ο Αριστοτέλης, υποστήριζαν εδώ και 2.500 χρόνια ότι «ο άνθρωπος είναι από την φύση του κοινωνικό ον», θέλοντας έτσι να δείξουν ότι ο άνθρωπος έχει ανάγκη άλλους ανθρώπους για να είναι ευτυχής.
Η άποψη αυτή εξακολουθεί να είναι επίκαιρη, αφού οι σύγχρονες επιστήμες υγείας (Ιατρική, Νοσηλευτική, Ψυχολογία κ.τ.λ.) δέχονται πως υγιής δεν είναι ο άνθρωπος που είναι καλά μόνο στο σώμα και την ψυχή, αλλά και που είναι ευτυχισμένος με τον κοινωνικό του περίγυρο.
Η οργάνωση, όμως, αυτή των ανθρώπων σε ομάδες, που κάθε μία έχει τους δικούς της κανόνες, οδήγησε πολλές φορές σε συγκρούσεις μεταξύ των ανθρώπων, με χειρότερες μορφές τον πόλεμο και την τρομοκρατία.
Ως Πρόσκοπος, όμως, έχεις υποσχεθεί αφενός «να εκτελείς το Καθήκον σου […] προς την Πατρίδα» κι αφετέρου «να βοηθάς κάθε άνθρωπο σε κάθε περίσταση», ανεξάρτητα από την θρησκεία του, την φυλή του, το έθνος του κ.τ.λ. . Όπως έλεγε ο ίδιος ο Ιδρυτής της Προσκοπικής Κίνησης Λόρδος Baden – Powell: «Ο πατριωτισμός για την χώρα μας δεν είναι μόνο ανόητος αλλά και επιβλαβής, όταν δεν βλέπει πέρα από τον ορίζοντά του και δεν αναγνωρίζει και εκτιμά το καλό στα άλλα έθνη».
Η ερασιτεχνική αυτή ασχολία σε προσκαλεί σε ένα μικρό προσωπικό ταξίδι για να ανακαλύψεις άλλους πολιτισμούς και έθνη, να γνωρίσεις τους διεθνείς οργανισμούς, να καταλάβεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι σ’ όλο τον κόσμο και να βοηθήσεις κι εσύ με τον τρόπο σου στην δημιουργία ενός ειρηνικού και καλύτερου κόσμου.

Περιεχόμενο

Παρακάτω σου παραθέτουμε έναν κατάλογο με το τί ενδεικτικά περιέχει αυτή η Κατηγορία:
  • Πολιτισμοί και Κουλτούρες του Κόσμου (ήθη, έθιμα, παραδόσεις, θρησκεία, γλώσσα, κουζίνα κ.τ.λ.)
  • Διαπολιτισμική Μάθηση
  • Πολυπολιτισμική & Διαπολιτισμική Κοινωνία
  • Θρησκείες του Κόσμου
  • Γλώσσες του Κόσμου
  • Η ζωή στο εξωτερικό
  • Φίλοι στο εξωτερικό
  • Φίλοι δι’ αλληλογραφίας στο εξωτερικό
  • Ταξιδεύοντας στο εξωτερικό (απαραίτητες πληροφορίες, ταξιδιωτικά έγγραφα, θέματα υγείας, κίνδυνοι κ.τ.λ.)
  • Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών
  • Το Συμβούλιο της Ευρώπης
  • Η Ευρωπαϊκή Ένωση
  • Η Ευρωπαϊκή Πολιτειακότητα / Ιθαγένεια
  • Άλλοι Διεθνείς και Ευρωπαϊκοί Οργανισμοί (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, Παγκόσμια Τράπεζα, Οργανισμός για την Ανάπτυξη και την Συνεργασία στην Ευρώπη κ.τ.λ.)
  • Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και οι παραβιάσεις τους στον κόσμο
  • Ο Πόλεμος, η Τρομοκρατία και η προαγωγή της Ειρήνης
  • Κοινωνικά και Ανθρωπιστικά προβλήματα στον Κόσμο
  • Διεθνείς Ανθρωπιστικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (UNICEF, Ερυθρός Σταυρός, Γιατροί του Κόσμου, Διεθνής Αμνηστία κ.τ.λ.)
  • Οι Μετανάστες
  • Οι Πρόσφυγες
  • Ο Παγκόσμιος Οργανισμός της Προσκοπικής Κίνησης (ιστορία, χώρες – μέλη, χώρες – ιδρυτικά μέλη, δομή και οργάνωση, ο ρόλος του Σ.Ε.Π. κ.τ.λ.)

Μέθοδος Εργασίας

Ο τρόπος που θα εργαστείς είναι πολύ απλός και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω. Πιο συγκεκριμένα, κάνε τα εξής:
  1. Επίλεξε μία θεματική ενότητα, όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω στο «Περιεχόμενο», π.χ. «Το Συμβούλιο της Ευρώπης».
  2. Αναζήτησε μεθοδικά σε διάφορες πηγές (βλ. παρακάτω) και συγκέντρωσε σχετικές πληροφορίες (π.χ. πότε ιδρύθηκε, ποιες χώρες το αποτελούν, ποιοι οι σκοποί του, πώς διοικείται και λειτουργεί, ποιες οι επίσημες γλώσσες του, τι δραστηριότητες χρηματοδοτεί στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα, κ.τ.λ.) και σύλλεξε τα αποτελέσματα.
  3. Παρουσίασε τα αποτελέσματά σου, με μια δεκάλεπτη παρουσίαση ή μικρή έκθεση, στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αφίσες, φωτογραφίες, φωτοδιαφάνειες (slides), διαφάνειες, ηλεκτρονικές διαφάνειες (π.χ. PowerPoint), βίντεο (video), μουσική, τραγούδι, ποίηση, μαντινάδες, παροιμίες, θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, σκετς, ζωγραφική, γλυπτική, χορό, παντομίμα, να φτιάξεις μία μικρή εφημερίδα ή ένα έντυπο, όλα μαζί ή κάποια από αυτά και γενικά, κάθε πρωτότυπο τρόπο που θα φανταστείς.
  4. Δημιούργησε ένα σχετικό παιχνίδι που θα παίξετε στην Ενωμοτία ή στην Ομάδα σου ή βοήθησε, σε συνεργασία με το τον Ενωμοτάρχη σου, τον Αρχηγό σου και το Συμβούλιο Τιμής, στην διοργάνωση μιας δράση προσφοράς της Ομάδας σου που θα έχει σχέση με τα αποτελέσματα των ευρημάτων σου (π.χ. μία δράση ενημέρωσης των μαθητών του σχολείου σου για το Συμβούλιο της Ευρώπης).

Πηγές Αναφοράς

Για να είναι η αναζήτησή σου καλή, κι άρα η όλη σου εργασία σου κατά το δυνατόν πλήρης, θα χρειαστείς διάφορες, όπως λέμε, «πηγές αναφοράς». Αυτές περιλαμβάνουν τόσο κείμενα (βιβλιογραφία, αρθογραφία, ειδησεογραφία κ.τ.λ.), όσο και εικόνες, φωτογραφίες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα (μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, video, ντοκιμαντέρ, κ.τ.λ.) και πολυμέσα (multimedia), το διαδίκτυο (internet) αλλά ακόμα και διάφορα πρόσωπα που μπορούν να σε βοηθήσουν σχετικά («ζωντανές πηγές» ή «μαρτυρίες»).
Τέτοιες πηγές μπορούν να είναι:
  • Διάφορες Βιβλιοθήκες: η προσωπική σου, αυτή της οικογένειάς σου, του Σχολείου σου, της Ενορίας ή της θρησκευτικής κοινότητας που ανήκεις, της Ενωμοτίας, της Ομάδας και του Συστήματός σου, η Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης σου ή η Κοινοτική του χωριού σου, οι Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων, Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Μουσείων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων που τυχόν υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς, η Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αθήνα κ.τ.λ. . Θυμήσου πως οι Βιβλιοθήκες δεν έχουν μόνο βιβλία, αλλά επίσης εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες και άλλα έντυπα.
  • Αντίστοιχα, μπορείς να αναζητήσεις οπτικοακουστικό υλικό σε διάφορες Δισκοθήκες, Ταινιοθήκες και Συλλογές Πολυμέσων («Πολυμεσοθήκες», Me'diatheques). Θυμήσου πως πολλές δημόσιες Βιβλιοθήκες διαθέτουν και τέτοια τμήματα.
  • Τηλεοπτικές εκπομπές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή άλλες καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Επιστήμονες ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο: κοινωνιολόγοι, νομικοί, εκπαιδευτές νεολαίας, λειτουργοί νεολαίας, κοινωνικοί λειτουργοί, ιστορικοί κ.τ.λ. . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.
  • Εξειδικευμένο προσωπικό, όπως υπάλληλοι της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, υπάλληλοι διαφόρων υπουργείων και φορέων, υπάλληλοι διεθνών οργανισμών, κ.α. . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.
  • Φορείς και υπηρεσίες που έχουν στόχο τη σχετική ενημέρωση των πολιτών (O.H.E., UNICEF, Συμβούλιο της Ευρώπης, Ευρωπαϊκή Ένωση, κ.α.). . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.
  • Διάφοροι ιστοχώροι, όπως:
    Και διάφοροι άλλοι δικτυακοί τόποι (ιστοσελίδες) όπου μπορείς να βρεις χρησιμοποιώντας γνωστές μηχανές αναζήτησης (π.χ. google, yahoo κ.α.) πάντα όμως με τη βοήθεια ενός ενήλικου που έχει σχέση με το Διαδίκτυο.
  • Και φυσικά μην ξεχνάς ότι βοήθεια μπορείς κάθε φορά να ζητάς από τους Γονείς και την υπόλοιπη οικογένειά σου, τους φίλους σου, τους εκπαιδευτικούς σου, τον Ιερέα της περιοχής σου και βέβαια, τον Ενωμοτάρχη και τον Αρχηγό σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου