Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ/ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ-ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ


ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ/ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ-ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ

Κατασκευές-Επισκευές


Κατασκευές-Επισκευές
Κατασκευές-ΕπισκευέςΟ άνθρωπος από την αρχή της δημιουργίας, για τις καθημερινές του ανάγκες, χρησιμοποιεί τα χέρια του είτε για να κατασκευάσει κάτι, είτε για να επισκευάσει κάτι που δεν λειτουργεί σωστά.
Λέγοντας κατασκευή, εννοούμε το σύνολο των ενεργειών και των υλικών που χρειάζονται, ώστε από την αρχική ιδέα και την ανάγκη δημιουργίας ενός πράγματος αυτό να λάβει την τελική του μορφή. Μια κατασκευή μπορεί να είναι κάτι ακίνητο (δρόμος, οικία, εγκατάσταση ηλεκτρική, κ.α.) ή κινητό (αεροπλάνο, καρέκλα, συσκευή τηλεφώνου, κ.α.).
Επισκευή εννοούμε την παρέμβαση με την οποία θα βελτιωθεί η λειτουργικότητα κάποιου πράγματος κινητού (π.χ. φωτιστικό, βρύση, ράφι βιβλιοθήκης, κ.α.) ή ακινήτου (βάψιμο τοίχου, παράθυρο που δεν ασφαλίζει, αντικατάσταση πλακακιού πατώματος που έσπασε, κ.α.) που δεν λειτουργεί σωστά ή που δεν βρίσκεται στην κατάσταση που εμείς θέλουμε.
Δεξιοτεχνία εννοούμε την δυνατότητα κάποιου ανθρώπου να δημιουργεί, επιδιορθώνει ή και να επισκευάζει διάφορα πράγματα με απλά ή με εξειδικευμένα μέσα.
Αυτή η Ερασιτεχνική Ασχολία σε προσκαλεί να ανακαλύψεις τις δικές σου δυνατότητες να κατασκευάζεις και να επισκευάζεις πράγματα, και να ζήσεις την χαρά του να δημιουργείς κάτι με τα ίδια σου τα χέρια!

Περιεχόμενο

Παρακάτω σου παραθέτουμε έναν κατάλογο με το τί ενδεικτικά περιέχει αυτή η Κατηγορία:
  • Βάψιμο
  • Βιβλιοδεσία
  • Τυπογραφία
  • Δακτυλογραφία
  • Δερματοτεχνία
  • Διακόσμηση
  • Καλαθοπλεκτική
  • Κατασκευή παιχνιδιών
  • Υφαντουργία
  • Κέντημα
  • Πλέξιμο
  • Ράψιμο
  • Υαλογραφία
  • Χαλκογραφία
  • Μοντελισμός
  • Υδραυλικές εγκαταστάσεις
  • Εγκαταστάσεις κλιματισμού – εξαερισμού
  • Εγκαταστάσεις θέρμανσης – ψύξης
  • Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις
  • Ξυλουργικές εργασίες οικιών & καταστημάτων – κατασκευές
  • Ξυλογλυπτική – Ξυλουργικές εργασίες Ναών – κατασκευές
  • Σιδηρικές εργασίες – κατασκευές
  • Αλουμινοκατασκευές
  • Προκατασκευασμένες (Προκάτ) κατασκευές
  • Κατασκευή οικίας – κτηρίου
  • Πέτρινες κατασκευές
  • Εναλλακτικές λύσεις κτισίματος
  • Παραδοσιακά επαγγέλματα που χάνονται
  • Ψηφιδογραφία & Μωσαϊκό
  • Πλακατζής – Μαρμαροποιία –
  • Διακοσμητική Δαπέδων (Πλακάκια, Μάρμαρα, Μωσαϊκά κ.τ.λ.)

Μέθοδος Εργασίας

Ο τρόπος που θα εργαστείς είναι πολύ απλός και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω. Πιο συγκεκριμένα, κάνε τα εξής:
  1. Ενημερώσου γενικώς για την ασφάλεια (προσωπική, συνεργατών, χώρου, γενικού πληθυσμού κ.τ.λ.) που πρέπει να τηρείται κατά την ενασχόληση με κατασκευές και επισκευές και πως και από ποιόν αυτή γίνεται πράξη στις διάφορες εργασίες αλλά και στην συγκεκριμένη θεματική ενότητα που θα επιλέξεις. Επίλεξε μία θεματική ενότητα, όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω στο «Περιεχόμενο», π.χ. «Υδραυλικές Εγκαταστάσεις».
  2. Αναζήτησε μεθοδικά σε διάφορες πηγές (βλ. παρακάτω) και συγκέντρωσε σχετικές πληροφορίες (π.χ. υδραυλικές εγκαταστάσεις σε οικίες, σε καταστήματα, σε βιοτεχνίες, σε εργοστάσια, ποιος κάνει τις μελέτες εγκατάστασης, ποιος κάνει τις εγκαταστάσεις, πότε πρέπει να γίνονται συντηρήσεις, ποιος διασφαλίζει την ποιότητα, συνηθισμένες επισκευές, κ.τ.λ.) και σύλλεξε τα αποτελέσματα. Κατά την αναζήτηση, θα πρέπει να προσέξεις να βρεις πληροφορίες που αφορούν όχι μόνο στην δημιουργία καινούριων κατασκευών (π.χ. υδραυλική εγκατάσταση σε μια νέα οικία), αλλά και στις σχετικές συνηθισμένες επισκευές (π.χ. αλλαγή βρύσης που στάζει νερό). Επίσης, και ό,τι αφορά στην ασφάλεια ειδικά στην θεματική ενότητα που επέλεξες (π.χ. ασφάλεια κατά τις υδραυλικές εγκαταστάσεις).
  3. Παρουσίασε τα αποτελέσματά σου, με μια δεκάλεπτη παρουσίαση ή μικρή έκθεση, στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αφίσες, φωτογραφίες, φωτοδιαφάνειες (slides), διαφάνειες, ηλεκτρονικές διαφάνειες (π.χ. PowerPoint), βίντεο (video), μουσική, τραγούδι, ποίηση, μαντινάδες, παροιμίες, θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, σκετς, ζωγραφική, γλυπτική, χορό, παντομίμα, σχέδια και μοντέλα κατασκευών, να φτιάξεις μία μικρή εφημερίδα ή ένα έντυπο, όλα μαζί ή κάποια από αυτά και γενικά, κάθε πρωτότυπο τρόπο που θα φανταστείς. Επίσης παρουσίασε στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου την προσωπική σου εργαλειοθήκη και εξήγησε την χρησιμότητα του κάθε εργαλείου και τον ασφαλή τρόπο με τον οποίο το χρησιμοποιούμε.
  4. Δημιούργησε ένα σχετικό παιχνίδι που θα παίξετε στην Ενωμοτία ή στην Ομάδα σου ή βοήθησε, σε συνεργασία με το τον Ενωμοτάρχη σου, τον Αρχηγό σου και το Συμβούλιο Τιμής, στην διοργάνωση μιας δράση προσφοράς της Ομάδας σου που θα έχει σχέση με τα αποτελέσματα των ευρημάτων σου (π.χ. επισκευή της βρύσης του πάρκου της γειτονιάς της Ομάδας ή ενός χωριού που θα πάτε εκδρομή).

Πηγές Αναφοράς

Για να είναι η αναζήτησή σου καλή, κι άρα η όλη σου εργασία σου κατά το δυνατόν πλήρης, θα χρειαστείς διάφορες, όπως λέμε, «πηγές αναφοράς». Αυτές περιλαμβάνουν τόσο κείμενα (βιβλιογραφία, αρθογραφία, ειδησεογραφία κ.τ.λ.), όσο και εικόνες, φωτογραφίες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα (μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, video, ντοκιμαντέρ, κ.τ.λ.) και πολυμέσα (multimedia), το διαδίκτυο (internet) αλλά ακόμα και διάφορα πρόσωπα που μπορούν να σε βοηθήσουν σχετικά («ζωντανές πηγές» ή «μαρτυρίες»).
Τέτοιες πηγές μπορούν να είναι:
  • Διάφορες Βιβλιοθήκες: η προσωπική σου, αυτή της οικογένειάς σου, του Σχολείου σου, της Ενορίας ή της θρησκευτικής κοινότητας που ανήκεις, της Ενωμοτίας, της Ομάδας και του Συστήματός σου, η Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης σου ή η Κοινοτική του χωριού σου, οι Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων, Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Μουσείων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων που τυχόν υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς, η Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αθήνα κ.τ.λ. . Θυμήσου πως οι Βιβλιοθήκες δεν έχουν μόνο βιβλία, αλλά επίσης εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες και άλλα έντυπα.
  • Αντίστοιχα, μπορείς να αναζητήσεις οπτικοακουστικό υλικό σε διάφορες Δισκοθήκες, Ταινιοθήκες και Συλλογές Πολυμέσων («Πολυμεσοθήκες», Me'diatheques). Θυμήσου πως πολλές δημόσιες Βιβλιοθήκες διαθέτουν και τέτοια τμήματα.
  • Τηλεοπτικές εκπομπές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή άλλες καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Επιστήμονες ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο: αρχιτέκτονες, μηχανικοί, μηχανολόγοι, εργοδηγοί, νομικοί εργατικού δικαίου, ιατροί και νοσηλευτές εργασίας, κ.τ.λ. . . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.
  • Επαγγελματίες ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο: υδραυλικοί, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι, κ.τ.λ. . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.
  • Φορείς και υπηρεσίες που έχουν στόχο την ασφάλεια των εργαζομένων τεχνικών, αλλά και των εγκαταστάσεων και των πολιτών που τις χρησιμοποιούν (ΕΛΙΝΥΑΕ, Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, Επιμελητήρια πόλεων, Σύνδεσμοι και Σωματεία Επαγγελματιών, κ.α.). Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.
  • Φορείς και υπηρεσίες που πιστοποιούν την ποιότητα των υλικών, των παρεχόμενων υπηρεσιών, την ποιότητα και ασφάλεια των εγκαταστάσεων (π.χ. Πιστοποιήσεις ISO), κ.α. . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.
  • Διάφοροι Ιστοχώροι, όπως:
    Και διάφοροι άλλοι δικτυακοί τόποι (ιστοσελίδες) όπου μπορείς να βρεις χρησιμοποιώντας γνωστές μηχανές αναζήτησης (π.χ. google, yahoo κ.α.) πάντα όμως με τη βοήθεια ενός ενήλικου που έχει σχέση με το Διαδίκτυο.
  • Και φυσικά μην ξεχνάς ότι βοήθεια μπορείς κάθε φορά να ζητάς από τους Γονείς και την υπόλοιπη οικογένειά σου, τους φίλους σου, τους εκπαιδευτικούς σου, τον Ιερέα της περιοχής σου και βέβαια, τον Ενωμοτάρχη και τον Αρχηγό σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου