Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

ΕΠΙΔΕΞΙΟΣ Ή ΑΔΕΞΙΟΣ ΛΙΓΟΥΛΑΚΙ

· Ο ΤΥΦΛΟΣ ΣΚΟΠΟ
  Τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο διαμέτρου 50 περίπου μέτρων. Ένα παιδί με δεμένα μάτια, ο σκοπός, στέκεται στο κέντρο του κύκλου. Τα γύρω παιδιά προχωρούν με προφύλαξη προς τη διεύθυνση του τυφλοσκοπού. Ο σκοπός προσπαθεί να τα αντιληφθεί από το θόρυβο των βημάτων και όταν νομίσει ότι κάποιο παιδί έρχεται από ορισμένο σημείο δείχνει με το χέρι του προς  την κατεύθυνση αυτή.
 Εάν η παρατήρηση είναι σωστή τότε το παιδί που έγινε αντιληπτό βγαίνει από το παιχνίδι.
 Το παιδί που κατορθώνει να φθάσει και να ακουμπήσει τον ενωμ/χη, παίρνει την θέση του.


· ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥ
  Ένας φυλακισμένος κάθεται σε μία καρέκλα με δεμένα τα χέρια και τα πόδια.
 Δύο φύλακες με δεμένα μάτια, κάθονται στο έδαφος δεξιά και αριστερά.
 Τα άλλα παιδιά προσπαθούν να λύσουν τα δεσμά του φυλακισμένου. Οι φύλακες χωρίς να σηκωθούν από την θέση τους προσπαθούν να κτυπήσουν τους ελευθερωτές. Όποιος κτυπηθεί βγαίνει από το παιχνίδι.
 Ο φυλακισμένος δεν μπορεί να σηκωθεί μπορεί όμως να μετακινήσει τα πόδια και τα χέρια του για να βοηθήσει τους ελευθερωτές του.


· ΜΑΓΚΑΝΟΠΗΓΑΔΟ
  Δύο παιδιά με τα μάτια δεμένα, κρατούν την άκρη δύο σχοινιών που η άλλη τους άκρη είναι δεμένη σ’ ένα δέντρο.
 Ο πρώτος που θα κτυπήσει τη πλάτη του άλλου κερδίζει. Και οι δύο μπορούν να πλησιάζουν προς το δέντρο, να περνούν κάτω από το τεντωμένο σχοινί του αντιπάλου, να κάθονται και γενικά να κινούνται σε κάθε κατεύθυνση, μέσα στα περιθώρια που τους επιτρέπει το σχοινί.


· ΤΟ ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
  Ένα παιδί βγαίνει από το δωμάτιο και ο ενωμ/χης κρύβει ένα αντικείμενο σε κάποιο σημείο του δωματίου ή κάποιου ορισμένου χώρου.
 Έρχεται το παιδί απ’ έξω και ο ενωμ/χης το καθοδηγεί για να ανακαλύψει το αντικείμενο. Όταν ο ενωμ/χης κτυπάει αργά και ρυθμικά τα χέρια του στο τραπέζι σημαίνει ότι βαδίζει σωστά προς το αντικείμενο. Εάν όμως δεν πάρει σωστή κατεύθυνση, τότε ο ενωμ/χης κτυπάει γρήγορα το χέρι του στο τραπέζι.
 Με τη σειρά τους παίζουν όλα τα παιδιά αφού ο ενωμ/χης για κάθε παιδί κρύψει σε άλλο μέρος το αντικείμενο.
 Όποιο παιδί ανακαλύψει σε μικρότερο χρόνο το αντικείμενο, κερδίζει.
  Παραλλαγή: Η ενωμοτία γίνεται δυάδες. Ένα παιδί από τη δυάδα δένει τα μάτια του με ένα μαντήλι. Ο ενωμ/χης τοποθετεί ένα αντικείμενο σε απόσταση 5-10 μέτρων. Κάθε ένας της δυάδας που δεν έχει δεμένα μάτια, προσπαθεί να οδηγήσει τον συμπαίκτη  του προς το αντικείμενο, χρησιμοποιώντας δικούς τους συνθηματικούς ήχους.



· ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΥ
  Στο γήπεδο ή στο δωμάτιο τοποθετούμε διάφορα αντικείμενα - εμπόδια (καρέκλες, βιβλία, κιβώτια κλπ)
 Τα παιδιά τοποθετούνται δύο-δύο. Αφού προηγουμένως παρατηρήσουν τα εμπόδια, δένουμε τα μάτια του πρώτου ζευγαριού. Τα δύο αυτά παιδιά προσπαθούν να φθάσουν στην έξοδο, χωρίς να ακουμπήσουν στα εμπόδια.


· ΣΚΟΠΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ
  Επάνω σ’ ένα τραπέζι τοποθετούνται ένα μπουκάλι κλεισμένο με φελλό. Επάνω στο φελλό αυτό τοποθετούμε έναν δεύτερο φελλό.
 Από απόσταση 4 μέτρων, ξεκινάει ένας παίκτης με το δεξί χέρι τεντωμένο, τον δείκτη τεντωμένο σε θέση σκοποβολής και με το ένα μάτι κλεισμένο με ένα μαντήλι ή την αριστερή παλάμη. Έτσι προχωρώντας, προσπαθεί να σημαδέψει και να ρίξει το φελλό με το άκρο του δακτύλου του, χωρίς να κάμψει τον βραχίονα.
  Όταν τελειώσει ο ένας παίκτης ακολουθεί άλλος κ.ο.κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου