ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΒΕΛΟΣ
Το Χρυσό Βέλος
Για να απονεμηθεί σ’ έναν Πρόσκοπο το ΧΡΥΣΟ ΒΕΛΟΣ θα πρέπει:
Α. Να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τις εξής προσκοπικές γνώσεις:
Πώς γίνεται η τεχνητή αναπνοή, πώς αντιμετωπίζονται και πώς μπορούμε να διαπιστώσουμε την εσωτερική αιμορραγία, τα κρυοπαγήματα, την ηλεκτροπληξία, την κεραυνοπληξία, τη λιποθυμία και τη δηλητηρίαση, καθώς και ποια μέτρα παίρνουμε για να αποφύγουμε αυτές τις καταστάσεις (να φτιάξει μια αφίσα με όλα αυτά για τη γωνιά της Ενωμοτίας του),
Να γνωρίζει τα εργαλεία και τις μεθόδους της γαλλικής σκαπανικής (να φτιάξει μια κατασκευή με γαλλική σκαπανική για τη γωνιά της Ενωμοτίας του ή το χώρο της Ομάδας),
Ποιες και πόσες είναι καθώς και με τι ασχολούνται οι οικολογικές οργανώσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα (να φτιάξει μια λίστα με αυτές τις πληροφορίες και με τα ζώα που τελούν υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα),
Ποια είναι και πώς λειτουργούν τα μετεωρολογικά όργανα (να φτιάξει έναν ανεμοδείκτη και ένα βαρόμετρο με απλά μέσα),
Να διακρίνει τους αστερισμούς του Κηφέα και του Βοώτη ανάλογα με την εποχή και την ώρα,
Να γνωρίζει πρακτικούς τρόπους προσανατολισμού και να προσανατολίσει το χάρτη με αυτούς σε μια διήμερη εκδρομή,
Πώς οργανώνονται και εγκαθίστανται οι χώροι υγιεινής (να βοηθήσει στο στήσιμο ενός από αυτούς στην κατασκήνωση),
Τι είναι τα αφροδίσια νοσήματα, το ΑΙDS και η ηπατίτιδα και πώς μπορεί να προφυλάξει τον εαυτό του και τους γύρω του,
Πώς χρησιμοποιείται το τσεκούρι, τα μέρη του και πώς συντηρείται (να το χρησιμοποιήσει για τη συλλογή ξύλων σε εκδρομή ή κατασκήνωση),
Να γνωρίζεται πώς φτιάχνεται ένας χώρος πυρόσβεσης και πυρασφάλειας (να οργανώσει έναν στην κατασκήνωση),
Να βρίσκει τις κλίσεις και τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη σε ένα χάρτη,
Να γνωρίζει τα είδη των πυροσβεστήρων, πού και πώς χρησιμοποιούνται,
Να γνωρίζει τι πρέπει να περιέχει ένα κουτί έκτακτης ανάγκης (να οργανώσει ένα τέτοιο κουτί σπίτι του, όπου θα βρίσκεται φαρμακείο, σφυρίχτρα, φακός, μπαταρίες, ένας μικρός πυροσβεστήρας και πίνακας με τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης),
Να γνωρίζει πώς μετατρέπεται το ταχύ οδοιπορικό σε οδοιπορικό σχεδιάγραμμα,
Να γνωρίζει πώς παίρνουμε αποτύπωμα ίχνους και να μπορεί να αναγνωρίσει τα κυριώτερα και
Τι πρέπει να κάνουμε στις περιπτώσεις φωτιάς, δυστυχήματος, πλημμύρας, κατολίσθησης, ηλεκτροπληξίας, κεραυνού, σεισμού και με ποιους πρέπει να επικοινωνήσουμε.
Επίσης να δείξει τις πιο κάτω Προσκοπικές Γνώσεις :
Τα ατομικά εφόδια και τα υλικά Ενωμοτίας για μια δράση υπαίθρου (ημερήσια, διήμερη ή κατασκήνωση) και να οργανώσει ένα παιχνίδι στην Ενωμοτία ή την Ομάδα για αυτά,
Τη χρήση τριγωνικού επιδέσμου σε ενωμοτιακή δράση,
Έναν πρωτότυπο κόμπο σε δράση της Ομάδας, διαφορετικό από αυτούς που μέχρι σήμερα έχει δει ή έχει μάθει,
Ένα φωτογραφικό φυτολόγιο σε μια διήμερη εκδρομή ή κατασκήνωση παρουσιάζοντάς το μαζί με φωτογραφίες με ζώα και πετρώματα της περιοχής που παρατήρησε,
Δυο πρωτότυπες κατασκευές ανέσεων που έφτιαξε στον ενωμοτιακό χώρο στην κατασκήνωση,
Πώς στήνεται ένα πρόχειρο κατάλυμα φτιάχνοντας ένα στην εκδρομή εξερεύνησης,
Δυο οποιεσδήποτε νέες συνταγές και να αναλάβει το μαγείρεμα της Ενωμοτίας για μια ημέρα στην κατασκήνωση,
Ένα μυστικό κώδικα που έφτιαξε για την επικοινωνία της Ενωμοτίας του,
Τρόπους παρατηρητικότητας και επικοινωνίας οργανώνοντας και παίζοντας με την Ενωμοτία του σε ενωμοτιακή δράση ένα παιχνίδι,
Τα είδη των ιχνών φτιάχνοντας ένα διακοσμητικό πίνακα για την γωνιά της Ενωμοτίας του και
Την πορεία που ακολούθησε η Ενωμοτία του, βάζοντας πάνω στο χάρτη της περιοχής το οδοιπορικό σχεδιάγραμμα που έφτιαξε σε ίδια κλίμακα με αυτή του χάρτη.
Β. Να έχει συμμετάσχει (επιπλέον των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν για το Αργυρό Βέλος):
˜ Σε 10 δράσεις (2 από κάθε τομέα),
˜ Σε 3 δράσεις οποιουδήποτε τομέα (διαφορετικές από τις παραπάνω),
˜ Σε 1 δράση υπαίθριας ζωής,
˜ Σε 2 διήμερες εκδρομές (η μια με διανυκτέρευση σε αντίσκηνο) και
˜ Σε 1 κατασκήνωση.
Γ. Να έχει οργανώσει (επιπλέον του Αργυρού Βέλους):
˜ Μια ημερήσια ή διήμερη εκδρομή της Ενωμοτίας του και
˜ Μέρος του προγράμματος σε εκδρομή της Ομάδας και να έχει βοηθήσει στην υλοποίησή του.
Δ. Να του έχουν απονεμηθεί 2 επιπλέον ερασιτεχνικές ασχολίες από διαφορετικούς τομείς από αυτούς των προηγούμενων Βελών.
Ε. Να επιδείξει οργανωτικό πνεύμα, ικανότητα προγραμματισμού και συνεργασίας σαν μέλος τριμελούς εξερευνητικής ομάδας κατά τη διάρκεια εκδρομής δύο ημερών χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά τις προσκοπικές γνώσεις και ικανότητες. Τη διοργάνωση και την αξιολόγηση αυτής της δράσης έχει η Περιφερειακή Εφορεία με τη συνεργασία των Βαθμοφόρων των Ομάδων των οποίων οι Πρόσκοποι μετέχουν.
Προϋπόθεση συμμετοχής ενός Προσκόπου στην Εξερεύνηση Χρυσού Βέλους είναι η ολοκλήρωση όλων των υπολοίπων προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την απόκτηση του Χρυσού Βέλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου